Sunday 21 April 2013

zaujahku


Assalamualaiku...

Zaujah solehah ku..
Dulu,teguh peganganmu meresahkanku
Tatkala aku merayu,engkau membisu
Membayangkan kecewa sudahlah tentu

Saat ku menjauh kau mula memburu
Segenap sudut dunia kau tanyai aku
Sedang aku makin pasrah pada Tuhanku
Usai medan itu tak lagi ku tuju

Wahai jiwa yang resah mencariku
Aku katakan padamu,aku khabarkan padamu
Bahawa aku merindui zaujah yang satu itu
Biarpun aku terpaksa menjauhimu

Zaujah solehahku..
Saat kekuatan Allah pinjamkan padaku
Utk menziarah medan itu
Hatiku jadi sayu,terkedu
Melihat titipan pesananmu untuk ku

Saat itu zaujahku..
Perlahan lahan ku buang kesangsianku
Ku sematkan semangat baru
Menanamkan tekad baru
Engkau akan jadi milik ku

Zat Allah tak siapa tahu
Apabila masa berlalu menitipkan sama hatiku
Untuk kau rasa dalam hatimu
Jiwa dan ragamu mengebu
Angan dan doamu dipersetujui Tuhan mu
Hatimu mula terbuka untuk ku

Semenjak peristiwa itu zaujahku
Ombak rindu kasih membadai jiwaku saban waktu
Lewat malam tidurku bertemankan kamu
Esok subuhku kau hadiahkan suaramu
Hari nan indah kita sulam di kalbu
Abadi bersama redha ilahi Allaah yang satu
Hari bahagia rencana kita semoga berlaku

Assalamualaikum zaujahku...  :-)

No comments: