Tuesday, 23 April 2013



Assalamualaikum wbt...

Hidup kita seharian,saban hari,saban minggu,saban tahun,terlalu nyaman rasanya. Tiada perang,tiada kekacauan,tiada penindasan. Sekurang kurangnya itulah yang kita rasa sebagai rakyat kecil di bumi bertuah ini. Kemudia kita terpandang anak anak sedang membesar,bersekolah,terima biasiswa,terima bantuan, sekali lagi kita rasa bahagia..rasa senang dan gembira hidup di bumi bertuah ini.. Haruskah begitu?

Sebenarnya...bila kita dilitupi dengan kemewahan dan kesenangan,kita tak akan mampu nampak di mana keburukannya kesenangan dan kemewahan itu. Umpamanya harta yang banyak,yang kita punya,pemberian Allah..nak beli apa pun mudah..semuanya "bisa diatur..yang penting ongkosnya ada...". Itulah kita..siapa pun kita,siapa pun anda...begitulah hakikatnya. Bila kita senang,kita lupa kesusahan.kita lupa segalanya termasuk Allah. Bila pemimpin kita tabur kesenangan dan kemewahan pada kita,lantas kita laju sahaja menggelarkan dia dengan gelaran gelaran hebat. BAPA PEMBANGUNAN...BAPA KEMERDEKAAN...BAPA EKONOMI... Tapi...kita lupa... dia bapa kepada siapa? Bagaimana anak anak dia? Bagaimana penghidupan dia? Adakah apa yang dia taburkan kepada kita,sepadan dengan apa yang dia kaut untuk keluarga dia?

Selalunya....kita tak mahu bersusah payah memikirkan semua itu. Tak apa lah...bersyukurlah...apa lagi yang kita mahu...semua ada dalam negara ini... jangan lah kita berani berani menangung risiko,memperjudikan nasib anak bangsa kita pada golongan yang tak ada apa apa rekod hebat memerintah negara.. Lalu ada pula orang orang lama,pakcik pakcik dan datuk datuk kita "mengingatkan" kita..." ingatlah..kita melayu dah tak ada apa apa lagi selain kuasa politik..apa akan jadi kalau yang satu itupun kita hilang? Dan kita pun tersentap..ITU JE KE YANG TINGGAL? Yang lain mana? Kenapa kita yang diperintah oleh orang kita sendiri selama berpuluh tahun,tapi kita hilang segala galanya dan hanya tinggal kuasa politik? Teruknya!!

Hakikatnya begitulah...bila pemerintahan tak mengikut hukum Islam...harta negara jadi harta sendiri. Apa difikirkan pada yang berhak..janji kantong dan poket penuh berisi.. begitulah kita... Kita umpama anak anak kecil yang leka dengan kesedapan "jajan jajan" buatan kafir bagi mengkayakan suku sakat mereka.. kita leka dengan kesedapan TWISTIESS...CHICKEDESS..ROTA..CHEEZELSS dan entah apa apa lagi. Kita tau semua itu buruk untuk kita...untuk kesihatan kita.. tapi kerana sedap yang sedikit itu,kita lupa untuk menjaga kesihatan sendiri.kesihatan yang kita perlukan untuk menjaga negara kita..

Begitulah kita... leka dengan kesedapan jajan jajan pemberian pemimpin kita,hingga kita tak hiraukan nasib anak cucu kita yang semakin tenat menanggung tugas menampal kebocoran kantung negara kita yang semakin parah. Sedarkah kita? Sedar sebenarnya..tapi kita terlalu pengecut untuk membuat perubahan...pengecut untuk menegakkan hukum islam? Astaghfirullahalazim... bangsaku...ugamaku... Bangkitlah...sedarlah...betapa menegakkan hukum Allah itu satu KEWAJIBAN. Di akhirat nanti kita akan ditanya sebenar benarnya...kenapa kita membiarkan hukum kafir menjadi teras pemerintahan negara islam MERDEKA ini.. fikirlah..sebelum negara kita jadi TURKI yang hanya mampu bermegah dengan sejarah keagungan pemerintahan islamnya,sedangkan mereka adalah manusia manusia pendukung dan penyokong  hukum sekular perosak dunia.

Sekian..


Assalamualaikum...   :-)
Post a Comment