Thursday 18 April 2013

Belum bermula,sudah tamat



Assalamualaikum wbt...


Adapun satu ketika pfesiden Iran telah memanggil semua ulamak sunnah dan syiah untuk mengetahui apa perbezaan pendapat mereka. Lalu semua ulamak suhnnah dan syiah hadir mengikut masa yang ditetapkan. Akan tetapi seorang ulamak sunnah lewat untuk menghadiri perbincangan tersebut. Beliau adalah sheikh Ahmad Deedat.

Beliau hadir dalam keadaan yang pelik iaitu mengepit kasutnya di ketiak beliau. Semua yang hadir Kehairanan dengan tingkahlakunya. Lalu seorang daripada ulamak syiah bertanya.."mengapa kamu berbuat sedemikian rupa?". Lalu Ahmad deedat menjawab, "aku dapat tahu bahawa di zaman Rasulullah,ulamak syiah suka mencuri kasut." Lalu ulamak syiah itu menafikan dengan menjawab " mana ada begitu..sedangkan pada zaman Rasulullah fahaman syiah belum ada". Lalu Ahmad Deedat berkata, "kalau begitu,perbincangan kita sudah tamat. Persoalannya dari mana datangnya ugama dan fahaman kamu ini?

Hakikatnya teman teman..syiah ditubuhkan selepas kewafatan Rasulullah.jadi ia merupakan fahaman yang salah.andai ia benar,maka sudah pastinya sejak zaman Rasulullah lagi syiah telah ada dan menjadi anutan.. begitulah kisah kebijaksanaan ulamak tersohor sheikh Ahmed Deedat...  :-)


Assalamualaikum... 

No comments: