Saturday 20 April 2013



Assalamualaikum wbt....

Sesekali terfikir dalam hati ni mengapa pemimpin kita seakan tidak peka dengan tuntutan ugama.setelah begini rumit keadaan masyarakat kita terutamanya remaja kita yang bakal menjadi pelapis kepimpinan negara masa depan. Tak perlu lagi diterangkan masaalah masaalah remaja kita masa ini. Bukan saja remaja,yang tak berapa remaja pun banyak terpalit dengan masaalah masaalah remaja. Yang sudah berumur pula terbabit dengan rasuah dan seumpamanya..Bila duit rasuah itulah yang digunakan untuk menyara keluarga,beri makan untuk anak anak,nescaya rosak la jiwa anak anak mereka.bagaimana anak anak ini akan menjadi  umat yang baik kalau punca makanan mereka dari sumber yang haram? Bukankah islam menegaskan supaya kita mencari rezeki dari sumber yang halal? Adakah mereka lupa dengan semua itu? 

Sekadar memberikan sedikit angka buat renungan bersama.. Menurut akhbar SIASAH keluaran march 2013,seramai 300,000 anak luar nikah telah didaftarkan di PEJABAT PENDAFTARAN NEGARA sejak tahun 2007 hingga 2011. Bermakna puratanya 17 orang anak luar nikah dilahirkan dalam sehari. Cuba bayangkan apa akan jadi 10 tahun akan datang? Tak mustahil angka 17 itu akan bertambah menjadi 27 sekiranya masaalah asasnya tidak dibendung dari sekarang? Sedangkan iblis tidak pernah berhenti dari menghasut umat manusia. Dan teknologi yang berkembang pesat membawa bersama cabaran2 baru buat umat manusia,dan maksiat maksiat cara baru juga.

Barang diingat..angka tersebut adalah angka yang berdaftar sahaja. Yang tidak berdaftar? Yang didaftarkan di dalam sungai? Yang didaftarkan di dalam tanah? Ditangga tangga surau? Tangga tangga rumah dan sebagainya? Sebenarnya angka itu sangat sangat tinggi. Tengok pula bilangan pelacur yang ada dalam negara. Dilaporkan bahawa lebih 150,000 pelacur berkeliaran dalam negara kita. Kalau pelacur sebanyak itu,berapa ramai pelanggannya? Tak mungkin satu pelacur satu pelanggan. Tak hidup mereka kalau mengharapkan seorang sahaja yang melanggan mereka sepanjang usia. Anggap saja angka paling sikit,seorang pelacur ada 10 orang pelanggan,150,000 x 10 = 1,500,000. Orang yang melanggan pelacur adalah orang yang rosak akhlaknya. Lihatlah berapa ramai masyarakat kita yang rosak agamanya.. Dan sayangnya pemimpin kita masih tidak sedar hakikat itu,atau mungkin pandang sebelah mata.

Jalan terbaik untuk mengatasi perkara ini ialah kembali pada islam... kita tidak ada jalan lain selain kembali pada islam. Laksanakan hukum islam sepenuhnya.kuatkuasa undang undang islam. Hanya itu satu satunya jalan keluar yang kita ada.. tapi apakan daya..jika itu pun mereka tolak. Bukan saja tolak,mereka persendakan hukum Allah. Tidak takutkah mereka? Tidak tahu kah mereka bahawa barang siapa mempersendakan hukum Allah,mereka jatuh kafir? Tak yakin dengan hukum Allah mereka jadi kafir,terbatal iman mereka.itu baru persenda..baru tak yakin.. yang menolak terus? Ini bukan ayat politik..ini ayat yang Allah turunkan pada kita..
Janji Allah.. kita sebagai rakyat,apa yang mampu kita buat hanyalah doa dan undi. Dan ketahuilah bahawa dalam diri setiapa muslim WAJIB untuk mempunyai niat agar satu masa,hukum Allah akan dilaksanakan di dalam negara kita Malaysia,negara tanah tumpahnya darahku. Negara berdaulat,BUMI MELAYU...


Assalamualaikum wbt..  :-)

No comments: