Thursday 18 April 2013



Assalamualaikum wbt..

hari ini aku mulai penghidupanku dengan solat tahajud seperti biasa..disusuli dengan solat solat yang lain sementara menunggu subuh menampakkan barokahnya...seawal waktu tujuh pagi aku mula mencari cari bahan yang aku teringat ingat sejak malam tadi.. Debat islam dan kristian..aku terpanggil untuk menceritakan perihal ini sebab rasa bimbang teramat sangat denga kes kes murtad di kalangan org islam di bumi melayu ini..

Menurut menteri di jabatan perdana menteri,DS Jamil Khir,dari tahun 2000 hingga 2010 sahaja seramai 863 kes permohonan murtad telah diterima oleh Mahkamah syariah. Dan dari jumlah tersebut,seramai 168 permohonan telah diluluskan. Bagaimanapun,perangkaanyang dibekalkan kepada Dewan Rakyat tidak selaras dengan jumlah yag dikira.

Mengikut kiraan malaysiakini,jumah permohonan untuk murtad adalah sebanyak 686 kes,dan yang diluluskan adalah sebanyak 135 orang. Mengikut data,jumlah yang tertinggi diluluskan adalah di Sabah seramai 67 orang,dan diikuti oleh negeri sembilan seramai 33 orang. Jumlah permohonan untuk meninggalkan Islam yang terbesar pernah dicata adalah di Sabah-238, Negeri Sembilan-172,Selangor-99 dan Perak-47. TIADA PERMOHONAN MURTAD BERLAKU DI KELANTAN.

Saya tertanya tanya mengapa perkara ini berlaku?barang diingat bahawa angka yang dicatatkan adalah permohonan dan kelulusan.bagaimana yang murtad senyap senyap tanpa menghantar permohonan? Yang anehnya..jika kita kaji bible,sebenanya terlalu banyak kelemahan yang ada dalam bible itu sendiri.tapi bagaimana orang melayu islam ini begitu mudah terpengaruh?? Apakah kerana unsur sihir holly water?atau kerana Cinta?atau paksaan? marilah kita saksikan sendiri kelemahan kelemahan bible yang dihuraikan oleh tokoh ulamak terkenal, Ahmad deedat.


 http://youtu.be/F_ReSnvxuh4

No comments: