Saturday 20 April 2013

puisi untuk zaujahku..



Assalamualaikum wbt...

Seketika terdetik dalam hati,rasa suka seakan mengagahi
Tapi ada sekelumit rasa mengingati,salah menyukai kesedihan insani
Lalu aku cuba menyepi,walau diri ada rasa aman sesekali
Walau seringkali kau cuba berkongsi keresahan sendiri

Dalam kehidupan ini,ada ketawa,dan ada yang ditangisi
Ada kasih untuk ilahi,ada juga untuk insani.
Pandai pandai lah membawa diri bila ingin mengasihi
Sedang iblis   tidak pernah cuti kerna janji sudah di meteri 

Wahai teman,berkawan ini bukan dosa yang mesti
Terpulang pada diri bagaimana mahu menemani
Jangan sampai kita menyakiti,atau mengawal sesuka hati 

Andai kata SAHABAT yang dipersetujui,jangan sesekali dinodai
Kerana sahabat hanya ada rasa menyayangi,bukan mencintai
Jujurlah wahai diri,jangan sekali mendustai
Kerana SAHABAT tak perlu  jadi isteri atau suami

Buat KAMU yang ku kasihi,sungguh KAMU aku cintai
Menghalang tidak pernah sekali walau ia amat dikehendaki
Kerana aku perlu sedar diri bahawa aku ini bukan zauj mu lagi

Andai satu masa nanti,kau telah aku nikahi
Lalu kata kata ini mmenjadi wajib untuk kau turuti
Ku harap tiada lagi kasih sayang yang berbaki
Kecuali untuk aku yang bergelar suami...

**( untuk zaujah ku..dariku...zauj...)


Assalamualaikum...   :-)


No comments: