Wednesday 17 April 2013

untuk zaujahku



Assalamualaikum ....:-)

 Bagaikan badan ditindih batu,liatnya bangunku untuk tahajudku
Sejam sudah waktu berlalu,23 panggilan tak ku tahu
Sebening subuh itu suaramu sayup memanggil aku
Hadiah wajib darimu untuk diriku

Tapi wahai zaujah solehah ku
Sepertiga malam ini suaramu tak seperti sepertiga malam yang selalu
Kedengaran ikhlasmu bertebaran hilang tak tau mana dituju
Sedarlah aku dirimu sendu memikirkan sikapku
Payah dan susah bangun menyembah Allah yang satu

Wahai zaujah solehah pujaanku,maafkanlah aku
Bahawa aku ini kau perlu tau,hanya khalifah kerdil di bumi Melayu
Yang punya kenakalan,nafsu dan kemalasan barang tentu 
Terimalah diriku,kelebihan dan kekuranganku

Wahai zaujah solehahku,aku pasti rindu kamu
Jika malamku tidak bertemankan kamu
Tidurku tanpa suaramu menemaniku
Sepertiga malamku tanpa dorongan darimu
Marahmu itu ubat jaga bagiku untuk menyedarkanku
Bahawa aku perlukan kamu,mendampingiku sepanjang usiaku

No comments: