Wednesday 1 May 2013

Mari berjuang


Assalamualaikum Wbt..


Bertemu Bicara Bersama Saudara Saudari Yang Dirahmati Allah.
Dalam Keadaan Kkta Sedang Menghadapi Suatu Keadaan Yang Melanda
Masyarakat Malaysia Sempena Dengan Hampirnya musim Pilihanraya,saya Mengambil Kesempatan Ini Mengajak Saudara Saudari Yang Mengikuti Blog Ini,untuk Mengenangkan Ayat Ini...
"Sesungguhnya Allah Taala Menjadikan Manusia Itu Dalam Keadaan Yang Sentiasa Mereka Bertarung Dan Berjuang Terus Menerus.."


Ini Yang Disebut Oleh Nabi  "Yang Bernama Jihad Itu Pasti Berterusan Sehingga Kiamat.." Jihad Dalam Islam Merupakan Pertarungan Hidup Mati Islam. Jika Kita Tidak Menangung Amanah Jihad yang Menegakkan Islam Ini,nabi Sebut "Tidak Ada Orang Islam Yang Meninggalkan Jihad Melainkan Mereka Ditimpa KEHINAAN. Bagi Mengelakkan Kita Ditimpa Kehinaan,dan Bagi Melaksanakan Amanah Ini,musim Jihad bermula Malah Telah Lama Bermula. Gendang Perang Jihad Sedang Dipalu. Kita Perlu Terjun Dalam Medan Mengajak Manusia Kepada Allah. Mengajak Manusia Menegakkan Ugama Allah. Kata Allah "Wajib Menegakkan Agama Allah Dan Jangan Kamu Berpecahbelah Dalam Perkara Ini"

Jihad Ini ada Dua..iaitu BUAJAHAH HARBIYAH Dan BUAJAHAH SILMIAH.
BUAJAHAH HARBIYAH Ini Maksudnya Kita  Mengadap Musuh Yang Menganiyai Kita Dengan Cara Berperang. Itu Berlaku Pada Zaman Dulu. Zaman Ini Kita Menghadapi BUAJAHAH SILMIYAH.kita Menghadapi Musuh Islam,yang Hendak Merosakkan Islam Dan  Melemahkan Islam,dan Mengkesampingkan Islam Dari Penghidupan. Kita Perlu Berjihad Memerangi Mereka Bagi Maksud Memenangkan Islam,tapi Dengan Cara Yang Aman Damai. Jadi,pilihanraya Adalah Salah Satu Caranya.maka Dalam Buajahah Silmiyah  Ini Wajib Kita Masuk Dan Mengharungi Perkara Ini.. Tidak Mungkin Boleh Dilakukan Oleh Seorang Atau Sekumpulan Kecil. Ia Merupakan Penglibatan Semua Umat. 

Islam Ini Bermakna Jihad,pengorbanan Untuk Menegakkan Islam. Satu Agenda Besar,perjuangan Besar.. Atas Itulah Allah Memilih Kita Untuk Berada Pada Zaman Ini 
Zaman Semua Insan Turun Berjuang Unuk Menegakkan Islam,kerana pada Masa Ini Ada Yang Masih Menentang kebangkitan Islam Dan Mengalahkan Islam. Bersama Samalah Kita Menegakkan Islam Dengan Mengorbankan Apa Yang Kita Boleh Sumbangkan Untuk Menegakkan Islam Ini Melalui Undi. Islam Itu Adalah Yang Paling Tinggi..dan Tiada Yang Lebih Tinggi Daripadanya.. 


Assalamualaikum Wbt....   :-)

No comments: